29 januari 2010

Inspiration sökes

Bilderna är lånade av WIR softener

Har inte riktigt kommit igång med slöjdandet igen efter jul/nyårshelgen. Söker inspiration efter nya projekt, har städat och rensat ur i samlingarna och hittade dessa bilder som gör att jag blir glad i själen. Var gränserna går för vad som är användbart och inte, är bara behovet och du själv som styr. Slöjden är ju behovsstyrd. För mig innebär detta att jag gör något för att jag behöver det, fast på två sett. Jag gör det för att jag behöver något, en sak. Och jag gör det för att jag behöver göra något, men händerna. Slöjd är nödvändigt helt enkelt!

3 kommentarer:

Zandra sa...

Känner igen känslan... Varför inte göra ngt till någon insamling, tex hjälpstickan? Bara som enliten start?

med nål och tråd sa...

näj vilka roliga kreationer!

Anonym sa...

Dear Anna,

I'm so intriged by these photo's, have you made these yourselve, or where did you find them?

Maybe you like the photo's of Daniela Edburg too: www.danielaedburg.net

Greetings from Holland, Marleen