15 juni 2008

En början...

Tvåändsstickade muddar till syster I

... på något nytt är alltid spännande. När man tagit ett beslut och sedan försöka nå det. Jag är dålig på detta, att fullfölja saker. Hur många oavslutade projekt har jag inte hemma i skåp, korgar och garderober. Och detta är bara en liten procent av vad som finns på planeringsstadiet och halvfärdigt, halvt igenomtänkt i min hjärna.

Det är mer än en gång jag tänkt:
-Hjälp, varför gör jag detta? när jag ser mina halvfärdiga alster. Varje gång jag tänker denna tanke så försöker jag hitta anledningar till varför och varje gång kommer jag fram till att jag inte skulle klara av att INTE ha saker på gång. Saker att fundera över, projekt att planera. Saker som gör att man klarar av vardagen och alla måsten.

Det gäller bara att balansera sitt "skapande" så det inte blir måsten och att man får ut mer än man ger. Dessutom ser jag det som ett bevarande av en tradition att lära mig tekniker och utveckla dem.

Inga kommentarer: